Wat is het marktaandeel van een winkelgebied? Hoeveel koopkracht bindt een woonplaats? Op welke dag worden de meeste bestedingen gedaan in een winkelgebied? Hoe kenmerkt de consument van een winkelgebied zich? Trekt een winkelgebied mensen die veel in een keer besteden of juist mensen die niet veel besteden, maar wel vaak komen? Dit zijn vragen die door de koopscope worden beantwoord.
De koopscope is een onderzoek dat op vernieuwende wijze de koopstromen in de detailhandel in beeld brengt. Door een slimme manier van vraagstelling geeft de koopscope veel informatie over de koopstromen, de koopmomenten en de consumententypen. De koopscope gaat daarmee veel dieper dan traditioneel koopstromenonderzoek en is tegelijk veel goedkoper.
Een greep uit de inzichten van de koopscope:
-Koopkrachtbinding en -afvloeiing
-Marktaandeel winkelgebieden
-Invloed internet en webwinkelen
-Bestedingen warenmarkt
-Internet bestedingen
-Gemiddelde bestedingen en koopbedrag
-Gemiddelde bezoekfrequentie
-Koopmomenten
-Consumententypen
De koopscope is een plaats-specifiek uit te voeren koopstromen onderzoek. Daarnaast is er een landelijke referentie-set die vergelijking met landelijke gemiddelden mogelijk maakt.
Voor de uitvoering van de koopscope en het opbouwen van de landelijke referentie-set werken wij samen met een gerenommeerd onderzoeksbureau dat gespecialiseerd is in dataverwerving.
Meer weten?
Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.