Webwinkel onderzoek

Webwinkelonderzoek_HeaderwebsiteOnline shoppen is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en iedere dag neemt het aanbod aan webwinkels toe. Een interessante branche dus, die nog volop in ontwikkeling is.

Steeds vaker is te horen dat webwinkels graag (ook) een fysieke winkel willen openen. Dit bijvoorbeeld om zo hun omzet te vergroten of meer klantcontacten te genereren. De vraag komt nu op hoe groot deze behoefte van webwinkels eigenlijk is. En wat voor soort locaties zoeken ze? Om antwoord te geven op deze vragen is dit webwinkelonderzoek gestart.

Voor wie?

Het webwinkel onderzoek is bedoeld voor iedereen die op zoek is naar informatie over de webwinkel branche in Nederland en graag beschikt over cijfers. Zekerheid tegenover aannames dus. De resultaten uit het webwinkelonderzoek zullen op een laagdrempelige manier beschikbaar worden gesteld nadat het onderzoek is afgerond en de gegevens zijn geanalyseerd.

Aanleiding en uitvoering

Twee onderzoeksbureaus, Emma retail en EM Onderzoek, hebben de krachten gebundeld om tot dit webwinkel onderzoek te komen. Dit op initiatief van Emma retail, waar al enige tijd het idee leefde om een webwinkel onderzoek op te zetten. Wij hebben veel kennis en ervaring op het gebied van winkels en winkelcentra wat betreft ideale vestigingsplekken en de manier waarop consumenten in winkelgebieden hun aankopen doen. Omdat de markt verandert en het online winkelen een enorme vlucht heeft genomen, is er behoefte aan meer inzicht in deze tak van sport . EM Onderzoek is een marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in het doen van goed, gedegen en op maat gemaakt onderzoek.

 

Ga door naar de resultaten

Dit onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met EM Onderzoek

EM Onderzoek Logo

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.