Webwinkel onderzoek

Webwinkelonderzoek_HeaderwebsiteEmma retail en EM Onderzoek heten u welkom op deze informatiepagina over het webwinkelonderzoek. Met dit onderzoek wordt inzicht verkregen in de stand van zaken binnen de wereld van de webwinkels. Online shoppen is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en iedere dag neemt het aanbod aan webwinkels toe. Een interessante branche dus, die nog volop in ontwikkeling is.

Steeds vaker is te horen dat webwinkels graag (ook) een fysieke winkel willen openen. Dit bijvoorbeeld om zo hun omzet te vergroten of meer klantcontacten te genereren. De vraag komt nu op hoe groot deze behoefte van webwinkels eigenlijk is. En wat voor soort locaties zoeken ze? Om antwoord te geven op deze vragen is dit webwinkelonderzoek gestart.

Klik op de link voor deelname aan het onderzoek

Link naar: vragenlijst webwinkelonderzoek

Voor wie?

Het webwinkel onderzoek is bedoeld voor iedereen die op zoek is naar informatie over de webwinkel branche in Nederland en graag beschikt over cijfers. Zekerheid tegenover aannames dus. De resultaten uit het webwinkelonderzoek zullen op een laagdrempelige manier beschikbaar worden gesteld nadat het onderzoek is afgerond en de gegevens zijn geanalyseerd.

 

Aanleiding en uitvoering

Twee onderzoeksbureaus, Emma retail en EM Onderzoek, hebben de krachten gebundeld om tot dit webwinkel onderzoek te komen. Dit op initiatief van Emma retail, waar al enige tijd het idee leefde om een webwinkel onderzoek op te zetten. Wij hebben veel kennis en ervaring op het gebied van winkels en winkelcentra wat betreft ideale vestigingsplekken en de manier waarop consumenten in winkelgebieden hun aankopen doen. Omdat de markt verandert en het online winkelen een enorme vlucht heeft genomen, is er behoefte aan meer inzicht in deze tak van sport .

Hierop is contact gelegd met EM Onderzoek, een marktonderzoeksbureau dat gespecialiseerd is in het doen van goed, gedegen en op maat gemaakt onderzoek. Het vraagstuk kan enkel en alleen met een onderzoek op maat worden voorzien van goede en heldere antwoorden. Vandaar dat een samenwerking snel tot stand kwam.

Na een gedegen voorbereiding waarin de centrale vraagstelling is omgezet in een compacte vragenlijst en een online enquête, is gestart met gegevens verzamelen. Webwinkel eigenaren worden uitgenodigd om deel te nemen aan het onderzoek. Dit is geheel vrijblijvend. De verzamelde gegevens worden volstrekt anoniem verwerkt, geanalyseerd en gerapporteerd. Niets is daarmee herleidbaar tot de deelnemer.

Na afloop van het veldwerk zullen de gegevens worden geanalyseerd en worden gepresenteerd op een apart hiervoor in te richten website.

Dit onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met EM Onderzoek

EM Onderzoek Logo